Jak uporządkować informacje zanim rozpoczniesz proces rekrutacji?

Posted on Posted in Rekrutacja

Potrzebujesz pracownika i zastanawiasz się od czego zacząć poszukiwania? Zanim zdecydujesz się na publikację ogłoszenia lub kontakt z łowcą głów (czyli tzw. headhunterem), poświęć chwilę na usystematyzowanie informacji dotyczących planowanej rekrutacji. Klarowne przedstawienie Twoich potrzeb, pozwoli Ci uniknąć przeglądania wielu nieadekwatnych CV oraz straty czasu na rozmowy z nietrafionymi Kandydatami.

tobea-pytania-przed-rozpoczeciem-rekrutacji-w-firmie

Umiejętności i kompetencje to nie wszystko

Bardzo często w procesie rekrutacji koncentrujemy się na wiedzy, umiejętnościach czy kompetencjach, które nowy pracownik powinien wnieść do naszej firmy. Nie ulega jednak wątpliwości, że równie ważne jak doświadczenie zawodowe i wykształcenie Kandydata, jest to, by jako człowiek pasował do kultury organizacyjnej naszej firmy, do zespołu, w którym przyjdzie mu pracować oraz aby spełniał oczekiwania, jakie niesie ze sobą praca na danym stanowisku.

Spójność deklaracji z rzeczywistością

Na początek – pomyśl, jak chciałbyś dać się poznać właściwemu Kandydatowi. Spróbuj przedstawić w kilku słowach swoją organizację- jak się nazywacie, czym się zajmujecie, co jest dla Was ważne w pracy. Jaką wartość dostarczacie do klientów i pracowników. Oczywiście dobrze, jeżeli te deklaracje są spójne z opiniami na Wasz temat, które Kandydat znajdzie w Internecie ;)

Im większa transparentność, tym większa szansa na lepsze dopasowanie kandydata do potrzeb organizacji.

Jakiego Kandydata szukasz?

Określ jasno kogo szukasz (podaj nazwę i cel biznesowy stanowiska, komu stanowisko podlega, a kto podlega pod nie), podaj także oczekiwany termin rozpoczęcia współpracy z Kandydatem. Jeżeli zatrudniasz nową osobę w celu uzyskania konkretnych efektów pracy, opisz krótko jakie to efekty i w jakim przedziale czasowym chcesz je uzyskać.

Przejdź do wymagań względem Kandydata, jakie doświadczenie zawodowe jest niezbędne by podjąć pracę na stanowisku? Jakie preferowane? Co będzie dodatkowym atutem? Jakich kwalifikacji oczekujesz od przyszłego pracownika? Wymień studia, szkolenia, certyfikaty bądź uprawnienia, które będą potwierdzeniem posiadania wymaganych umiejętności.

Co oferujesz w rekrutacji?

Wreszcie – pomyśl, jaką dokładnie chciałbyś złożyć ofertę. Zastanów się nad wysokością wynagrodzenia, rodzajem oferowanej umowy, dodatkowymi bonusami.

Ustal w końcu, kto w Twojej firmie będzie odpowiadał za kontakt w sprawie rekrutacji. Kandydat powinien mieć jasność do kogo i w jakiej formie powinien się zgłosić.

Od przemyślenia tych wszystkich kwestii zależy Twój rekrutacyjny sukces, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie pytania pomocnicze do pobrania (doc).

Powodzenia w najbliższych rekrutacjach!

Szepnij o nas słówko
0